ترمیم و مرمت پارگی و بید زدگی فرش

ترمیم و مرمت پارگی و بید زدگی فرش

ترمیم و مرمت پارگی و بید زدگی فرش

ترمیم و مرمت پارگی و بید زدگی فرش

ترمیم و مرمت پارگی و بید زدگی فرش

گاهی اوقات نیاز به قالیشویی به دلیل ترمیم پارگی و بید خوردگی فرش است. وقتی صحبت از بید خوردگی می شود، یعنی اینکه پای فرش دستبافت در میان است. بید حشره کوچک زرد رنگی است که در تار و پود الیاف طبیعی و پشمی فرش لانه گزینی و تخم ریزی می کند. از این حشره به عنوان آفت فرش دستبافت یاد می شود. لاروهای این حشره برای تغذیه به پروتئین نیاز دارند و الیاف پشمی فرش دستبافت سرشار از این ماده غذایی است. این حشره بر روی الیاف پشمی شروع به تنیدن تار می کند و به این ترتیب به فرش آسیب می رساند.

ترمیم و مرمت پارگی و بید زدگی فرش
نکته مهم در این است که این حشرات کوچک پس از بالغ شدن در فرش می مانند و دوباره تخم ریزی می کنند و به این ترتیب به جمعیت شان افزوده می شود. این حشره در سال دو بار تولید مثل می کند.
تراکم پایین فرش در کنار رطوبت و تاریکی بهترین شرایط برای رشد و زندگی این حشره فرش خوار است.
اگر بید زدگی به موقع تشخیص داده نشود در اندک زمانی هیچ اثری از فرش نفیس شما باقی نخواهد ماند که مورد ترمیم و رفوگری قالیشویی قرار گیرد.

رفع بید زدگی فرش دستبافت

بید زدگی می تواند از روی فرش، زیر فرش و یا هر دو طرف فرش باشد. در قالیشویی برای ترمیم بیدزدگی به نوع فرش و ارزشمندی آن توجه می شود. گرچه فرش های دستبافت به صرف دستبافت بون نفیس و ارزشمند هستند. ولی در هر حال در بین خود نیز طبقه‌بندی می شوند.در فرش های دستبافت معمولی، سعی می شود تا تمام قسمت های بید خورده را از پرز تمیز کنند و سپس اقدامات رفوگری را انجام دهند.
در مورد فرش های بسیار نفیس معمولا کارشناس رفوگری قالیشویی سعی می کند با حفظ پرزهای باقی مانده فرش، اقدام به ترمیم آن نماید.

قالیشویی مکانیزه _کادوس _در استان گیلان و در شهر رشت مفتخر است با بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دستگاه های شستشوی تمام اتوماتیک، استفاده از بهترین مواد شوینده و استاندارد و با در اختیار داشتن کادری مجرب، متعهد و کارآمد، خدمات شایسته و ممتازی را در راستای تأمین نیازهای شما شهروندان محترم ارایه دهد. اعتماد شما مایه افتخار ماست

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


نحوه شستشوی فرش شگی
نحوه شستشوی فرش آشپزخانه
شستشوی خوشخواب در منزل با دستگاه
خدمات خشکشویی خوشخواب در منزل
دلیل کدر شدن فرش چیست؟
قالیشویی در منزل با دستگاه
Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟