فرش و موکت خود را به همین راحتی برق بیندازید!

فرش و موکت خود را به همین راحتی برق بیندازید!

فرش و موکت خود را به همین راحتی برق بیندازید!

فرش به عنوان مرکز توجه و دکوراسیون هر منزلی به شمار می رود. داشتن فرشی زیبا و تمیز، علاوه بر حفظ سلامت اعضای خانواده، روح و روانی تازه به منزل شما هدیه می‌دهد. از آنجایی که فرش همواره در حال استفاده شدن و کثیف شدن می باشد. برای نو کردن و یا براق کردن فرش باید طی بازه زمانی مشخص، فرش خود را تمیز کنید. تا همواره در منزل فرشی نو داشته باشید. اما چگونه می توان فرش منزل را براق کرد؟ روش های تمیز کردن فرش در منزل چیست؟ چگونه می توان فرش را نو نگه داشت؟

 

روش های نو کردن فرش

اگر به زیبایی و جذابیت منزل خود اهمیت می‌دهید. بهتر است به سراغ تمیز کردن فرش های خانه بروید. براق کردن فرش در منزل کار ساده ای است. با رعایت نکات و انجام روش های نو کردن فرش، به راحتی می توانید اتاق های خود را مجلل و زیبا نشان داده و همزمان محیطی سالم و فاقد بیماری بسازید. در ادامه راهکار های تمیز کرن و براق کردن فرش را بیان کرده ایم:

 

جارو کردن فرش

مهم ‌ترین و ساده ترین روش تمیز نگه داشتن فرش جارو کشیدن آن می باشد. جارو کردن فرش باید به صورت منظم و دقیق انجام شود تا موثر واقع شود. در طول هفته 2 الی 4 بار فرش های منزل را جارو بکشید. با جارو کردن اصولی فرش، تمامی ذرات ریز از جمله گرد و غبار، مو، تکه های ریز غذا، حشرات ریز و… از فرش کشیده می شوند.

در نظر داشته باشید که هنگام جارو کردن عجله ای در کار نباشد. با دقت و ملایمت جارو برقی را در همه جهات فرش کشیده تا به خوبی ذرات فرش جذب شود. گوشه های فرش و قسمت هایی که دسترسی به آنها سخت می باشد را فراموش نکنید. زیرا این قسمت ها محل مناسبی برای رشد انواع باکتری و حشرات می باشد.

 

لکه گیری سریع فرش

لکه شدن فرش اتفاقیست که معمولا هنگام صرف انواع خوراکی، بازی کردن کودکان، ادرار حیوانات خانگی و… در هر منزلی پیش می آید. وجود لکه روی فرش علاوه بر زشت شدن ظاهر فرش، بوی نامطبوع و بیماری به همراه دارد.  همچنین باقی ماندن لکه ها روی فرش به مرور باعث پوسیدگی و نابودی بافت فرش خواهد شد. بنابراین هنگام لکه شدن سریعا باید برای پاک کردن آن اقدام نمود. برای لکه گیری فرش مراحل زیر را دنبال کنید:

در قدم اول مواد ریخته شده روی فرش را با قاشق یا چاقو بردارید. در مرحله بعد مقداری آب ولرم، سرکه سفید و شامپو فرش را مخلوط کرده و آنرا روی لکه بریزید. در قدم بعدی دستمال سفید و تمیزی را با الکل آغشته کرده و آنرا بر روی لکه بمالید. در مرحله بعد دستمالی را با شامپو فرش و آب ولرم آغشته کرده و روی لکه مالش دهید تا لکه در محلول ساخته شده حل شود. سپس با حوله یا دستمالی خشک محل را بمالید تا آب آن گرفته شود. در نهایت محل لکه شده را با سشوار خشک کرده و جارو برقی بکشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع لکه و روش های پاک کردن آنها به مقاله راهنمای جامع پاک کردن لکه های فرش مراجعه کنید.

همچنین بخوانید: چگونه بوی نامطبوع فرش را از بین ببریم؟\

 

استفاده از شامپو فرش

اگر آلودگی و کثیفی فرش جزیی و سطحی می باشد. با استفاده از شامپو فرش می‌توانید آنرا به خوبی تمیز کنید. برای این منظور مقداری شامپو فرش را با آب ولرم مخلوط کرده و آنرا با اسفنج یا فرجه روی فرش بکشید. با انجام اینکار لکه های سطحی و تازه کاملا پاک شده و فرش همانند روز اول نو می‌شود. با این روش فرش های دستبافت را نیز می‌توانید بدون آسیب دیدن به آن تمیز کنید.

شستشوی فرش دستبافت و ماشینی

 

استفاده از جوش شیرین

برای براق کردن و تمیز کردن فرش مقداری جوش شیرین و سرکه سفید را روی قسمت های کثیف فرش بریزید. پس از دقایقی با یک پارچه نخی که توانایی جذب بالایی دارد محل مورد نظر را آنقدر بمالید تا سرکه جذب پارچه شود. در نهایت پس از خشک شدن فرش، آنرا جارو برقی بکشید تا ذرات جوش شیرین جمع آوری شود. با اینکار فرش مانند روز‌های اول خود نو شده و بوی خوبی می‌گیرد.

شستشوی کامل فرش

تا اینجا روش‌هایی را برای نو کردن و براق کردن فرش بیان کردیم. راهکار های گفته شده زمانی کاربرد دارد که کثیفی فرش سطحی بوده یا اینکه قسمتی از فرش لکه شده باشد. اگر مدتی است که فرش های خود را تمیز نکرده و یا نشسته اید. پیشنهاد ما این است برای از بین رفتن کامل بیماری ها و آلودگی های فرش، به شستشوی کامل فرش روی آورید. اگر زمان و مکان مناسبی برای اینکار ندارید شستشوی فرش خود را به یک قالیشویی معتبر بسپارید. با اینکار علاوه بر افزایش زیبایی و جذابیت منزل، در سلامتی اعضای خانواده و پاکیزگی محیط قدم بزرگی برخواهید داشت.

کارخانه قالیشویی کادوس با بیش از نیم قرن تجربه و کسب مجوز اتحادیه قالیشویی و با بکار گیری افراد متخصص تمامی خدمات شستشو، خشکشویی، لکه گیری، رفوگری فرش و … را با نرخ اتحادیه انجام داده و همه روزه در خدمت شماست.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


نحوه شستشوی فرش شگی
نحوه شستشوی فرش آشپزخانه
شستشوی خوشخواب در منزل با دستگاه
خدمات خشکشویی خوشخواب در منزل
دلیل کدر شدن فرش چیست؟
قالیشویی در منزل با دستگاه
Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟