نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی

نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی

نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی

در هر خانه ایرانی فرش از اجزا اصلی به حساب می آید و از گذشته تا کنون انواع فرش ایرانی مورد استفاده قرار گرفته اند و برای نظافت آنها هم در گذشته در منزل مورد شستشو قرار می گرفتند و به مرور زمان قالیشویی ها جای آنها را گرفته اند. در این مطلب از سایت قالیشویی کادوس برای شما در مورد نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی صحبت کرده ایم.

ویژگی هایی که یک قالیشویی خوب باید داشته باشد

بهترین زمان برای شستشوی فرش از فروردین تا شهریور است . چراکه در این ایام به دلیل آفتاب ، خشک شدن فرش بطور طبیعی اتفاق افتاده و فرش در زیر آفتاب ضدعفونی شده و رنگ شفاف و خوش بخود میگیرد . همچنین شکستگی فرش که نگرانی مشتریان است هرگز در قالیشویی کادوس پیش نمی آید و هیچ آسیبی متوجه فرش نیست . در شستشوی اتوماتیک ، استفاده از موارد شوینده استاندارد و عدم دخالت دست ، دقت کار را بالا می برد و همین مساله امکان آسیب احتمالی را از بین می برد مگر آنکه فرش کهنه یا پوسیده باشد که در آنصورت قالیشویی کادوس نکات لازم به اطلاع مشتری رسانده و با کسب اجازه و احتیاط لازم ، اقدام به شستشوی فرش می کنیم.

در رابطه با مسئله ی نکات مهم شستشوی فرش در قالیشویی باید بگوییم که در یک قالیشویی خوب مانند قالیشویی کادوس شستشوی فرش دستباف یا فرش ماشینی کاملا متفاوت انجام میشود . فرش دستباف با توجه به نوع الیاف و رنگ آمیزی آن و امکان پس دادن رنگ ، روش متفاوتی برای شستشو دارد.

برای افزایش عمر فرش و نگهداری از آن در صورت ریختن هر نوع مواد آلوده کننده روی فرش ، بلافاصله آن را با دستمال نمدار پاک نمایند از ریختن آب روی فرش پرهیز شود .
مواردی مثل سرکه ، نوشابه و.. دشمن فرش بوده و موجب پوسیدگی فرش میشوند .

برای شستن فرش های کهنه یا پوسیده برای اطمینان خاطر مشتری در این مواقع پیش از اقدام به شستشو ، مشتری را در جریان وضعیت سلامتی فرش قرار میدهیم و با رضایت مشتری و نکات احتیاطی لازم ، اقدام به شستشوی فرش میشود و چنانچه فرش آسیبی ببیند در بخش رفوگری ، ترمیم میشود.

شستشوی فرشها سنتی یا صنعتی؛ مساله این است؟

پیش از هر چیز باید بدانید، به طور کلی شستن زیاد فرش، بخصوص آنها که تار و پود خاطره در دل دارند و با انگشتان هنرمندان بافته شده اند اصلا کار عاقلانه ای نیست و می توان با روش های دیگری پاکیزگی را به منزل آورد. به عنوان مثال با استفاده از جاروبرقی می توانید کاملا غبار و خاک داخل تار و پود فرش را بگیرید و سپس با استفاده از شامپوهای مخصوص فرش، درخشندگی دوباره ای به فرش های منزل خود بدهید.

شستشوی فرش در قالیشویی متری چند؟

از قدیم شنیده ایم هر که بامش بیش، برفش بیشتر. به این ترتیب هزینه شست وشوی قالی، موکت و تابلوفرش در قالیشویی ها به صورت مترمربع محاسبه می شود و معمولا مرجعی به نام اتحادیه قالیشویان هر شش ماه قیمت رسمی و مصوبی را برای شستشوی فرش به قالیشویان مجاز اعلام می کند که همه موظف به رعایت آن هستند، اما در این میان موردی به نام قیمت توافقی وجود دارد. بسیاری از افراد که از خدمات قالیشویی استفاده کرده اند با این موضوع آشنا هستند که قیمت درج شده در آگهی با قیمت واقعی پرداخت و صورتحساب تفاوت دارد.

به طور کلی هزینه مصوب برای شستشوی فرشها در قالیشویی کادوس مشخص و از سوی اتحادیه تعیین شده است، اما وقتی پای فرش های نفیس یا تابلو فرش میان می آید یا فرش شما به هر دلیل نیازمند خدمات اضافی و خاص است، همه چیز به توافق طرفین بستگی دارد و هیچ چیز به مصوبه یا دستورالعمل بستگی نخواهد داشت. پس دقت کنید چطور توافق می کنید و چه سندی برای این توافق در اختیار دارید.

قالیشویی مجاز یا غیرمجاز

حال مهم ترین سوال درباره خدمات چه قالیشویی کادوس و چه هر قالیشویی دیگری، پس از تعیین قیمت آن این است که فرش هایمان را بخصوص اگر گران قیمت و نفیس هم باشند، به چه کسی می سپاریم، اما نگران نباشید زیرا این پرسش، پاسخی مشخص و منطقی دارد.

کافی است وقتی به آگهی قالیشویان در روزنامه ها نگاه می کنید یا با پرس و جوهای فامیلی یکی از قالیشویی های شهر محل اقامت خودتان را انتخاب می کنید، کمی حوصله بخرج دهید و قبل از دادن آدرس برای بردن فرش هایتان، به اتحادیه قالیشویان شهرستان تلفن بزنید یا به وب سایت رسمی آن اتحادیه مراجعه کنید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

جستجو در سایت


دسته بندی


آخرین مقالات


برچسب ها


آخرین پروژه ها


نحوه شستشوی فرش شگی
نحوه شستشوی فرش آشپزخانه
شستشوی خوشخواب در منزل با دستگاه
خدمات خشکشویی خوشخواب در منزل
دلیل کدر شدن فرش چیست؟
قالیشویی در منزل با دستگاه
Open chat
سلام
چطور می‌تونم کمکتون کنم؟